وبلاگ من

وبلاگ من

وبلاگ من

وبلاگ من

  • ۰
  • ۰
پیوندهای مرتبطعکس دیگرانعکس دیگران
1395/09/03نسخه قابل چاپ
گفت‌وگوی خواندنی با یکی از رهبران مقاومت اسلامی عراق

راز پیروزی حزب‌الله

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif قرار بود محور گفت‌وگوی ما با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم الحیدری، مراسم پیاده‌روی اربعین و فرصت‌های آن باشد، اما روز موعد، او آن‌قدر گرم و صمیمانه برخورد کرد که ترجیح دادیم از فرصت استفاده کنیم و سؤالات دیگری هم از ایشان بپرسیم. سؤالاتی درباره‌ی تغییرات جدید در منطقه، وضعیت محور مقاومت، رفتار حاکمان سعودی، نقشه آمریکا در منطقه و چرایی دو نامه‌ی رهبر انقلاب به جوانان غربی، رئوس اصلی پرسش‌های ما بود. خواندن جواب‌هایی که سید به این سؤالات داد، خالی از لطف نیست.

* به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر، تحولات و تغییرات گسترده‌ای در جهان و به‌طور خاص در منطقه‌ی غرب آسیا اتفاق افتاده است. مهم‌ترین این تحولات از نظر شما کدام است؟
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمه‌‌الله‌علیه، قدرت تک‌قطبی آمریکا و اتحادیه‌ی جماهیر شوروی رو به افول گذاشت. شوروی سقوط کرد و اینک در مرحله افول یا بهتر است بگویم در آغاز سقوط قدرت تک‌قطبی آمریکای مستکبر هستیم. به صراحت می‌گویم که سبب اصلی این سقوط، جمهوری اسلامی است. به اعتقاد من، امام خمینی رحمه‌الله‌علیه نقشه‌ی سیاسی جهان را تغییر داد. امام از منظر قرآن می‌نگریست، نه از منظر سیاست دروغین و متغیر. قرآن می‌گوید: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ».
  • ۹۵/۰۹/۲۲
  • رضا کیانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی