وبلاگ من

وبلاگ من

وبلاگ من

وبلاگ من

  • ۰
  • ۰
1395/09/01نسخه قابل چاپ
گفتاری از دکتر بانکی‌پور درباره‌ اهمیت ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده

تحولی که باعث تضعیف خانواده‌ها شود، پسرفت است

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif رهبر انقلاب در سیزدهم شهریور سال جاری، سیاست‌های کلی خانواده را به روسای قوای سه‌گانه و مجمع تشخیص مصلحت، ابلاغ نمودند. این سیاست‌ها در ۱۶ بند طراحی و ابلاغ شد و ضروری است تا همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری کشور در زمینه‌ی برنامه‌ریزی و تدوین قوانین مرتبط با نهاد خانواده به این سیاست‌ها توجه نمایند. به همین منظور و برای تبیین اهمیت ابلاغ سیاست‌های خانواده  پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR گفتاری را از جناب آقای دکتر امیر حسین بانکی پور فرد، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده منتشر می‌کند.

رهبر انقلاب از دیرباز بر اهمیت خانواده در الگوی پیشرفت تأکید و توجه فراوانی داشته‌اند. به‌خصوص ایشان همواره تأکید می‌کردند اگر تحولی باعث تضعیف و عقب‌گرد خانواده شود، این تحول به‌عنوان پیشرفت محسوب نمی‌شود، بلکه پسرفت است. این مبنایی که ایشان مطرح می‌کنند، از شاخص‌های اصلی جدایی الگوی پیشرفت اسلامی از نظام توسعه‌ی غرب است. در نظام توسعه‌ی غرب، تحکیم خانواده جزء ملاک‌های توسعه نیست، ولی در الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، نیاز است شاخص‌های پیشرفت در جهت تحکیم خانواده برنامه‌ریزی شوند. متأسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه غفلت شده است. هنگامی که پنج برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی توسعه را مطالعه می‌کنیم، درمی‌یابیم شاخص‌های توسعه در کشورمان افزایش یافته و تقویت شده است، اما با بررسی شاخص‌های تحکیم خانواده، متوجه می‌شویم این شاخص‌ها تضعیف شده‌اند؛ یعنی آمار طلاق رو به افزایش، آمار ازدواج رو به کاهش و مسئله‌ی فرزندآوری نیز به‌شکل ملموسی رو به کاهش بوده است.
  • ۹۵/۰۹/۲۲
  • رضا کیانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی